Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Organiserad brottslighet

Hej världen!

Nu har det hänt alldeles för mycket.
För förra veckan var jag sjuk hela veckan, vilket resulterade i att jag missade bombat massor i skolan!
Så jag har lite catching up to do!
Inte kul, detta gäller även sömnen. Var så täppt i näsan att jag knappt sov på flera nätter.
Nu får jag inte sova för katten. Hon kommer mitt i natten och börjar skrapa på min dörr.
Denna j*vla dörr är liksom lite lös, och det gör att det både hörs skrapljud och underbara dunk,dunk,dunk.
Självklart ger sig inte min katt genom att man öppnar dörren, ( då hoppar hon in bakom sängen och skrapar på väggen istället) utan det resulterar alltid i att jag får ge upp. Så jag får dra mig upp från den mysiga varma sängen för att ge henne mat. Vem ligger då på hallmattan och ser nöjd ut? Jo, den andra katten såklart.
Så då måste jag ge båda mat. Vilket ibland gör att jag måste diska en till kattskål för att ge två katter mat.
Så när jag väl har vaknat tillräckligt av det iskalla vattnet i kranen ( jag glömmer alltid att det inte kommer varmvatten direkt) och gett katterna mat så är jag såklart väldigt, väldigt vaken.
Sova nu? Ja tack säger jag men inte hjärnan. Jag tror min hjärna tänder på kallvatten.
I alla fall, detta borde kallas organiserad brottslighet. Synd att man inte kan döma djur i rätten, ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar