Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Snö, virus och skidåkning.

Hej igen världen!
Det snöar igen. Inte gör det mig glad eftersom det är sån där underbar blötsnö och den är jobbig att skotta bort. Jag undrar om det kommer bli kallt igen eller om det kommer bli varmare. I såna fall kanske man måste ta stövlar på sig när man ska till skolan på måndag. Kanske en mycket ihopfällbar gummibåt skulle vara bra att ta med sig i skolväskan också. Det kan ju bli mycket vatten på gatorna, så man kanske får ro hem.

Jag sitter och jobbar matte just nu. Förutom den har jag en uppsats och fysikprov att jobba med också.
Det är tur att vi slapp ha matteprov på det vi håller på med just nu. Det skulle jag inte orka för fysiken är skitsvår att få ihop.

Jag kom hem igår från en tvådagars skidresa till Romme. Jag, min mor, Monkey och Einstein åkte dit tidigt torsdag morgon, sov på hotellet och åkte massa igår och åkte sen hem igen. Det var kul, trots att jag nu har otroligt ont i mina muskler. Speciellt i högerbenet.
Att åka hem igår var inte heller så lätt. Det var så dimmigt att vi knappt såg vägen.

Ikväll ska jag skriva på min konstruktionsuppsats. Jag har knappt börjat på den. Det är en otroligt jobbig uppgift, för det finns ingen fakta att hämta och det driver mig till vansinne. Så ikväll blir det datortid, skulle vara skönt med lite sällskap om någon finns inne på msn? Måste ha lite pauskonversationer ibland.
På tal om min underbara datorn gick nortons antivirus ut i onsdags. Halleluja!
Spenderade välbehövd sovtid till att hitta ett nytt antivirusprogram. Som tur vad kunde jag kontakta min gamla IT-data lärare och han gav mig uppgifter så att jag kunde installera ett nytt. Vi får se om jag behåller det sen, vi kanske ska skaffa en licens till norton men vi får se när det händer.
Min dator är i alla fall välskyddad hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar