Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

STHLM

Hej världen!
Det är äckligt längesen jag skrev något, men jag har varit väldigt upptagen.
Jag har massa spännande saker att berätta:
1. Jag har blivit 17 år! Det är hemskt tycker jag....så vi lämnar det ämnet.
2. Jag har pluggat massor och engagerat mig i massa skoj som t.ex världspoesidagen.
3. Och engagerat mig i FAKE FREE!

Det är FakeFree jag vill berätta för er om. Men för att berätta det måste jag berätta om min fantastiska helg!
I fredags åkta jag tåg till underbara stockholm men tåg. Att åka tåg till stockholm blev ett äventyr i sig, eftersom mitt första tåg till Hallsberg var sent och jag då nästan missade det från Hallsberg till Stockholm.
Väl i Stockholm letade jag som en galning efter Kungsgatan så att jag kunde ta bussen till Stora Essingen. Det var ju lättare sagt än gjort, men till sist kom jag fram dit och såg bussen åka iväg. Då tänkte ju jag att det inte kommer någon förrän om se sådär en kvart men när jag kom fram till busshållsplatsen var en till buss nästan redan där. Detta bevisar så mycket att jag är van vid Örebros busstrafik, som för i övrigt är helt hopplös eftersom de har krånglat till alla linjer och tiderna är sämst!
Väl framme vid IOGT-NTO-huset så träffade jag en av mina medpiloter utanför och vi han precis hälsa och konstatera att någon skulle behöva släppa inn oss. Som tur vad kom några precis ner som kunde göra detta.
En superskön kväll hade vi den fredagen. Vi tävlade i en massa olika tävlingar i lag och jag fick ännu en gång genomgå tortyren i att käka Mariekex i high-speed vilket inte är kul! Det spelar ingen som helst roll hur mycket saliv man försöker samla i munnen innan första kexet, Mariekex är som badsvampar, det säger bara slurp! Sen är du lika torr i munnen som om du inte hade druckit på flera timmar.

Jag måste göra en paus nu, för min lektion börjar om fem minuter så jag får fortsätta denna saga i morgon eller kanske ikväll, men måste plugga fysik till morgondagen så det blir nog inte ikväll.
Men i morgon i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar