Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Lista

Jag ska skriva ett lite seriösare inlägg sen, har massor av kul att berätta. Men om min mamma kom in i mitt rum nu skulle hon flippa totalt, så jag måste packa upp och städa. Annars bor jag snart i ett bombnedslag igen. Kör en liten lista, som jag hittade på en av mina ny-funna vänners blogg. 

Vad heter du? – Lovisa, det är inte världens bästa namn men,....
I mellannamn då? –Ulrika
Vart bor du? – Örebro, nästan,  inom 2 mils radie.
Trivs du där? – Inte dumt alls.
Brukar du läsa horoskop? – Ibland, om de hamnar framför mina ögon.
Har du körkort? – Nej, men jag håller på med det krånglandet också.
Favoritdjur? – Djur i allmänhet, fast undantag finns. Katt leder nog för tillfället.
Vad spenderar du dina pengar på? – Alldeles för mycket onödigt...
Senaste konserten? – Hm.....det var nog på Örebros kulturnatt.
Festar du? – Japp
Sprit, cider, vin eller öl? – Bara det är alkoholfritt så!
Brukar du bli för full? – Hahaha nej! 
Antal kuddar i sängen? Hela sju stycken faktiskt.
Kan du baka bullar? – Ja det kan jag.
Bläck eller blyerts? – Bläck eller tusch, blyerts om det behövs.
Mc donald’s eller burger king?- BLÄÄÄÄ!!! 
Är du allergisk mot något? – Ja, eller jag är laktoskänslig och sen är ju inte pollen min bästa vän heller, eller kyla.
Äger du ett busskort? – Yes, yes, två stycken.
Vad åt du till frukost? – En macka med morotsmarmelad.
Hur ser du ut idag? – Mjukis byxor, flanellskjorta och håret ser väl ut som världens största kaos...
Nästa mål i ditt liv? – Efter en uppenbarelse, författare! Men kortsiktigt så är det att ta studenten.
Vad såg du senast på tv? – Slötittade lite på Masterchef USA förut...
Hur svarar du i mobilen? – Aaa(om det är mamma), Hej det är Lovisa, Aaa, det är Lovisa....
Vem ringde dig senast? - Mamma
Vad sa den som ringde? – Det var en förfrågan om mat....
Antal timmar sömn inatt? – konstigt nog 14 timmar....
Sov du ensam? – Ja, det gjorde jag
Vad innehåller din favoritnattmacka? – Hm....har nog aldrig ätit en nattmacka ens....

SENASTE PERSON SOM
Sov i din säng: Jag själv
Såg dig gråta: Ellen tror jag, då jag oftast är ensam då jag gråter
Fick dig att gråta: Det beror på hur man menar....
Du gick på bio med: Min äldsta lillebror <3
Du gick på stan med: Hm......det vet jag inte.
Skällde på dig: Mamma, vem annars?
Skickade ett e-mail till dig: Julia
HAR DU NÅGONSIN
Sagt “jag älskar dig” och menat det? – Ja
Bråkat med ditt husdjur? Nej
Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag? – Ja
SAKER
Tar du droger? Nej
Dricker du? – Ja, bara det inte är alkohol i...
Vad är du mest rädd för? – Många saker, men mest rädd för vet jag ej...
Vart vill du gifta dig? – Det kan jag väl inte veta nu?
Vad hatar du verkligen? – Lögner, och dåliga covers...
Har du varit kär? – Ja, alldeles för mycket ibland.
Har du ett jobb? – Nej
Gillar du att ha folk omkring dig? – Ja, ibland.
Är du ett hälsofreak? – det beror på vad som menas med Hälsofreak
STUFF
Har du varit kär i någon du inte haft någon chans på? – Ja
Är du ensam nu? – Ja
Några piercings/tatueringar? – Nej, fast tre hål i ena örat och fyra i det andra.
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta? – Bra låtar
Vill du gifta dig? – Det är mycket som ska spela in om jag ska gifta mig
Vill du ha barn? – Eventuellt, men jag vill veta att de barnet/barnen kommer ha bra möjligheter först.
FAVORIT
Rum i huset? – Mitt rum och köket.
Typ av musik? -Indiepop, Indierock, Rock, Pop,klassisk, m.m. , m.m.
Månad? – Mars!!!
HAR DU DE SENASTE 48 TIMMARNA
Gråtit? – ja
Köpt någonting? – Yes, mat till hemresan.
Varit sjuk? – Njaaaeee
Sagt “jag älskar dig”? – Nej
Velat säga till några att du älskar dem? – Ja
Träffat nån ny person? – Hahhaha jaaaa!  Träffade en väldigt trevlig person på tåget hem.
Saknat någon? – Ja!!
Kramat någon? – Ja, fick en av världens underbaraste kramar!
Kysst någon? – Nej, tyvärr inte.
SENASTE
Låt du hörde: Våga vara rädd - Kent
Film du såg: Amelie från Montmartre 
Dryck du köpte: Chai-te från espresso house.
Mat du åt: – Pasta med spenat och baconsås. 
Gången du åt en 7-Eleven korv: ALDRIG! Det ska mycket till för att det skulle hända...
Människa du slog: – Om det hänt var det längesen, fast tidningsleken kanske gäller....
Stora bussresan: – När vi åkte till Stockholm med klassen  blir det nog, annars från Jönköping till Malmö för att kolla på Jesus Christ Superstar
Långa telefonsamtal: – Det vet jag inte.
Dusch: – I morse, eller i eftermiddags blir det....
Irritation: En man på tåget på vägen ner till Göteborg...

Frustration: Oj, vet inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar