Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Vilket håll

Jag vill så mycket.
Klara saker.
Vara någon.
Göra det, och det.
Få vara kreativ.
Flöda i energin.

Men jag tappar uppfattningen om tidens gång.
Jag fryser.
Huvudvärken ger inte med sig.
Magen är så nervös att hela jag darrar.
Äta är äckligt.
Så här vill jag inte ha det.
Såhär skulle det inte heller vara.
Det skulle hjälpa sa doktorn.
Ljög han också?
Eller litade han på en lögn?
Jag borde göra viktiga saker.
Men jag orkar inte.

Läser Tranströmer högt för mig själv.
Äter kaka.
Dricker kaffe som alltid hinner kallna.
Målar naglar.
Stirrar på matte-boken, vill inte veta av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar