Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Onsdag

Idag börjar jag 12.40.
Sitter i skolan just nu i klassrummet. Borde börja redan nu med examinationsuppgifterna.
Men jag är inte riktigt igång ännu för det. Denna veckan har jag sammanlagt 10 provtimmar.
7 timmar till Naturkunskapen och 3 till mattematiken. Kul va?


Denna förmiddag var jag tillbaka på gamla skolan och kollade läget.
Satt i kafeterian i typ 2 timmar och pratade med gamla lärare. Det var riktigt soft.
Men jag var tvungen att ta bussen 10.40 för att komma till skolan i tid. Annars hade nästa buss gått 5 minuter innan vi börjar. Och det går ju tyvärr inte så bra. Så "tidigt" blev det till skolan och fick äta lunch själv. Men den var inge god. Så jag köpte en macka i kaefterian som jag äta till mellis.


Så nu 12.10 är det en halvtimme kvar till jag börjar och den starten är starrten på 3 timmar examinationsuppgiftsgörning. Sen ska jag hem och göra en av examinationsuppgifterna hemma och sen resten av dagen blir det mattematikpluggning. Kommer säkert inte göra det i alla fall för jag är så jävla lat nuförtiden med skolan. Det är nog för att det inte känns som om vi börjat på riktigt ännu.

Nu är jag supersugen på att köra mahjong. Men det finns inte på datorerna i skolan och dessutom får vi inte spela spel på datorerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar