Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Sovdags...

Tjoo!
Jag är supertrött. Känns som jag inte sovit på 24 timmar eller något.
Idag hade vi askul i skolan. Vi gjorde Naturvetenskapsuppgifter åt varandra. Vissa gjorde supersvåra frågor, medan andra gjorde busenkla. Min kompis Carolyn fick en svår. Den var heller inte så välskriven. Så hon utbrast plötsligt "Margarin!, Men det är ju samma sak som mjölk!
Margarin var igentligen Manganin, en sorts legering. Men hon trodde först att hon behövde ta reda på margarins värmekapacitet. Men som tur var behövde hon inte det, men hon fick söka på manganin på google för att få fram dess uppgifter. Eftersom personen som gjort uppgift glömt vart han hittade manganin i formelboken. Så vi skrattade efter det hela lektionen. Inte bara på grund av det, även åt carolyns och min fina andningsövning vi gjorde utomhus. Därefter försvann all koncentration. Spanskalektionen vi hade efter var en skrattfest.
Det blev en kul dag idag. Tur det. Men så är det med Crazy Thursdays.

En liten sista grej vill jag säga er idag. Vi kollade på kul klipp på youtube idag när vi hade håltimme. Detta är en favorit. Relaterade är också bra. Men denna svarta fågel som är i början av videon var som grädde på moset.
http://www.youtube.com/watch?v=EQ1HKCYJM5U


Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar