Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Jag behöver börja om

Hej Världen!
Om en vecka börjar skolan igen. Jag längtar inte, men jag är uttråkad.
Jag behöver starta om igen, sätta mätaren på noll för att sen öka farten i skolan, men det går inte för det är alldeles för mycket just nu.
Min kära barndomsvän har flyttat iväg 12 mil för att gå i skolan. Jag är van att ha ca 50 meter till henne, vilket jag haft under 14 år + lite till. Så känslan att hon nu är så långt bort är hemsk. Visst har vi varit ifrån varandra förut, men detta är skillnad, det blir så konstant.
Dessutom har en av mina andra bästa vänner flyttat till Norrland för att gå i skolan, så henne kommer jag ju inte se på länge. Allt försvinner, det är inte rättvist.
JAG VILL OCKSÅ FLYTTA!
Då skulle jag ju slippa detta tomma ställe åtminstone. Skulle vara skönt.

Dessutom är jag mer förvirrad än någonsin av kärlek.
Jag har varit olyckligt kär förut i en kille, i typ 3 år, men det här är annorlunda.
Jag kanske trodde jag var kär i den killen, men jag hade fel.
Nu är jag kär igen, i mitt ex. Tror jag. Jag vill inte hamna i samma situation igen, dessutom nu när det är värre. Jag måste sluta tänka, eller nåt. Om nån kommer på hur man gör så kontakta mig gärna, jag behöver hjälp.

Så om en vecka börjar skolan. Tjooho!
Åtminstone har jag något att göra om dagarna att göra.
Det värsta är att jag redan vet att det finns saker att ta itu med inom designen och konstruktion, sen kanske det var något mer också, men det kommer jag snart få reda på i alla fall. Jag vet att jag kommer få tillbaka några svenska-arbeten och kanske någon engelskauppgift, eftersom våran lärare i dom ämnena gav oss lite för mycket att göra i slutet, vilket också resulterade i att hon fick alldeles för mycket att göra.
Jag måste köpa en almanacka, snart, denna vecka.
Behöver börja planera allt. Sen klarar jag mig nog inom det andra materialet.
Vi får se, man kan alltid köpa grejer i cafeterian. Tyvärr kommer inte en av de som jobbar där vara kvar. Tråkigt tycker jag, han var kul att snacka med och han hade hand om våran likabehandlingsgrupp.
Jag hoppas mitt skolbibliotek har fått några nya böcker, för jag saknar böcker.
Nog för att jag har haft uppemot 10-13 hemma under lovet. Men vissa var inte bra alls.
Inte ett dugg, men jag kan ju alltid ge ett boktips:

Kryptan av Kate Mosse

















Och så självklart ett musiktips!
José González- In Our Nature

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar