Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Ibland blir man lite trött på sig själv

Hej Världen!
Idag började mina syskon skolan igen så idag var jag ensam hemma!
Det var så skönt att bara få ta det lugnt själv och ha det lite tyst utan en massa data och TV-spels ljud i bakgrunden. Jag har inte gjort någonting, även om jag har saker att göra. Men idag var en sån där dag när jag inte lyckades vakna. Har nästan somnat i soffan hela dagen(Ja jag har kollat på TV typ hela dagen).
Så idag har jag inte gjort något lyckat förutom möjligtvis min otroligt lyckade ugnsbakade kycklingfilé.
Det är kul att experimentera i köket när det lyckas riktigt bra.

Denna sommaren har jag som vanligt inte kommit så långt med "allt det där jag ska göra i sommar".
Checklistan ser ut ungefär såhär:
Läsa massa böcker: Ja det lyckades jag faktiskt med, det är en prioritet att läsa på sommaren.
Göra klart skorna jag gör om: Inte ens öppnat kartongen där dom förvaras.....
Fixa mina trasiga jeans: Planerades och genomfördes nästan.
Fortsätta sticka min halsduk: Nej,nej.nej! Inte ens rört den.
Hälsa på min kusin i Stockholm: Misslyckades stort.
Super-städa mitt rum: Hm.... nja inte så lyckat, jag har gjort mig av med lite gamla böcker och rensat bokhyllan med det är mycket kvar än. Dessutom har jag inte hittat mitt USB-minne ännu. 

Plugga fysik: Kanske låter som en konstigt sommarlovs-syssla, men vi han inte med en del på vår-terminen och det är meningen att vi ska "kolla" igenom den innan terminstart.
Skriva en novell: Massa idéer, som förstås inte kommit till skott. Till Lilla-August-priset förresten.
Få lite mer ordning på tillvaron: Ha! Skojar du, det är värre än någonsin, ordning är det sista jag kan få på min tillvaro.
Försöka slappna av: Jag behöver en omstart.....Glöm den!


Det finns fler saker på denna lista, men de är inte till för allmänheten. Jag vill hålla dessa punkter från er, för eran skull.......

Något jag har lyckats med denna sommar är att få in lite nya böcker i min bokhylla.
En bok av Bob Hansson (Gunnar) och Linda Skugge (Akta er killar för här kommer gud och hon är jävligt förbannad (briljant boktitel)) båda inköpta på en bok-outlet på Gotland.
Tre böcker av Jonas Gardell ("Så går en dag från vårt liv och kommer aldrig åter", "Cheek to Cheek ' Isbjörnarna ' Människor i solen" och "Ett Ufo gör entré") som hittades på Myrorna.
Plus två böcker jag fick på biblioteket eftersom de inte skulle ha kvar dom.
Det är i alla fall något lyckat med min sommar.

Musiktips:
Taken By Trees - East Of Eden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar