Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Såna låtar man kan gråta till

Hej Världen!
Livet är inte alltid lätt, det är ett konstaterat faktum.
Jag undrar hur mycket av det där som inte är lätt man ska ta under en livstid. Jag tycker jag har fått tillräckligt redan, och det finns ju dom sakerna jag kommer få dras med hela livet. Det finns saker man inte glömmer, eller det man kanske kan glömma, men ändå kommer vara närvarande även om man inte vill.
Det är en fysisk smärta på något vis, man kan faktiskt känna det, det gör ont.
Jag har en teori om att det på ett lite "osynligt" sätt äter upp en från inuti.
Sorgen i själen tar bort lite celler varje dag, det är därför det gör ont.

Det är i alla fall tur att man kan få lite hjälp på vägen.
Musik<3
Jag har en Spotify-spellista med såna låtarna som ja kan gråta till. Lite som, stämningsmusik, fast inte riktigt.
Man kan ju inte sitta och gråta till upp-tempo-låtar. Det skulle inte fungera.
Jag tror man behöver gråta ibland, så att själen inte äter för mycket. Släppa trycket. Själen kanske gillar tårar.

I morgon är det fredag<3 Fredagar är numera bäst av allt på hela veckan, mer än förut det vill säga.
Jag börjar 10.10 och då blir det design i 1 och ½ timme, lunch och sen 3 timmar estetisk verksamhet tills jag slutar! Med andra ord gör jag i stort sett vad jag vill hela dagen i morgon! Bara att jobba med vilket projekt jag vill, chilla och ta det lugnt, lyssna på musik i lurarna och bara vara kreativ hela dagen!
Det kan inte bli bättre, allvarligt talat.
Okej, det finns alltid saker som kan förbättras, men fredag får vara en förbättringsfri dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar