Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Det där med tåg

Hej Världen!
Igår var jag ute på äventyr.
Uppdraget var att hålla ett föredrag nere i Falkenberg för Fake Free´s räkning.
En sak, jag har aldrig hållit i ett föredrag förut. Dessutom är det en väldigt skillnad från skolans fem-minuters-representationer och minst 45 minuter lång presentation.
Jag var nervös.
Så kvällen innan satt jag hur som helst till klockan 12 på natten och jobbade.
Vaknade 6.15, gjorde mig i ordning.
8.14 gick tåget till Göteborg.
(Halvtimmes väntan)
Tåget därifrån var framme 12.18, dock lite sent.
Buss till centrum och därifrån hitta till Vallarna.
Kommer dit och får reda på att det inte kommer finnas någon projektor till mig.
Så jag fick skriva om allt och fick ett blädderblock, pennor och ett TRÄD till hjälp.
Mina fina powerpoint var alltså helt onödig.
16.00 börjar föredraget. Det gick sådär, men jag fick med mig minst tre som vill vara med oss!
17.40 går tåget till Göteborg, innan dess sprang jag till bussen. (jag hade ingen aning om när den gick)
På Station i Göteborg köpte jag kvällsmat, tidning och en stor kaffe, satte mig på tåget.
19.00 Lämnar jag den stationen, vi är framme 21.30.
Irrar runt på stan i ösregnet i ca en timme.
Tillbaka vid stationen stöter jag på en fransman som vill hitta ett billigt hotell.
Hjälper honom,(han var väldigt trevlig, och klok) och åker sen hem totalt dyngsur.
Själv på bussen, som tur var inga fulla människor tack gode gud.
Hemma, frusen och kall kastade jag mig under täcket och två filtar och sov sen från 23.00 till cirka 11.30 idag.
Det var en jobbig dag.
Jag har grymt ont i nacken efter tåget.
Usch.

Nu är jag väldigt pigg och vill bara sova.
Jag har varit trött hela dagen, men nu är det som bortblåst.
I morgon är första dagen på teorikursen på körskolan.
Kul.
Jag är i stan till sent, kommer hem typ 21.00.
Då har vi ju läxor att göra också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar