Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Sjukdomskonsekvenser

Hej Världen!
Introducerar ett nytt ord idag, sjukdomskonsekvenser.
Vad det är kan man nog inte definiera i en liten mening. Man måste förklara ordet längre, eftersom det finns olika konsekvenser för olika personer och olika sjukdomar. Det är nog kanske inget ord då, utan ett uttryck.

Så om det nu är ett bestämt uttryck, vad är då mina konsekvenser av mina lilla förkylningsvecka.
Jo, sisådär ett ton missade lektioner, några kilo matte-tal att räkna, några papper med anteckningar jag behöver typ nu! Jag har haft tid, jag vet, men när man är yr av feber och har största fokus på att andas är matte det sista man kan göra. Dessutom behövde jag inte mer huvudvärk.
Jag har en massa anteckningar jag skulle behöva, så jag lär skriva av någon i morgon.
Det gäller matte, biologi, fysik och möjligt lite annat som svenska kanske.
Jag hatar att vara sjuk när allt händer i skolan. Speciellt eftersom jag ska ha prov i veckan i fysik.
Det här blir en äkta plugg-vecka som borde ha startat för längesen. Istället har jag hjälpt till hemma, både igår och idag (i alla fall lite) och så färgade jag håret förut. Jag var tvungen, det är skolfoto i morgon.
Man kan inte se ut hur som helst. Åtminstone håret kan ju se bra ut, jag vet att det kommer se ut som fasiken i alla fall, minus håret.

Nu lär jag börja jobba, det borde jag gjort långt innan jag började skriva detta inlägg, men det kliade i fingrarna! Jag skulle hellre måla naglarna, läsa och bara allmänt ta det lugnt.

Musiktips:
Om ni inte missat! Adiam Dymott!
Grymt bra rockig tjej från Stockholm.

Annars, Slumdog Millionaire är en film man inte ska missa!
Sett den? Se den igen. Inte sett den? SE DEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar