Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Sjuk, igen, tack för den!

 Hej världen!

Nu har jag förkyld igen i nästan en vecka. Vem som det nu som gav mig förkylningen vet jag inte, men tack i alla fall! Jag behövde den inte.
Skolan har kört igång med en riktig höjdarfart och jag har massor att göra.
Matte står som vanligt på listan, det gör det alltid, till och med när man har sommarlov. Det lämnar aldrig riktigt hjärnan. Dock har det varit svårt att jobba matte när jag legat med feber och försökt koncentrera mig på att andas. Jag har haft en sån där förkylning som gör att när man ställer sig upp svimmar man av utmatning.
Det är hemskt.
Jag kan sätta pengar på att jag missat alldeles för mycket i skolan nu. Jag såg också att i min kalender har jag skrivit upp att vi har fysikprov nästa vecka. Jag kan lova att jag missat genomgångar där.....
I morgon ska jag dock ta mig till skolan. Då blir det att köra hela dagen i bildsalen.
Ser fram emot det. Sen ska jag hem och städa, och så blir det plugg resten av helgen.
Dock ska jag på söndag morgon aktivera en liten plan.
Jag och min äldre lille-bror kom på idén att ta oss till skogen och plocka svamp åt mamma.
Kantarell-jakt blir det!
Vi får se om vi lyckas, vi känner inte till mammas guldgruvor hon har uppe i skogen.
Men man kan alltid hoppas.

Ett litet musiktips idag.
U2´s gamla hit "One", fast i en ny version.
Den med Mary J. Blige, jag tycker den versionen av låten ger lite mer än den gamla.
Det är inte så att jag ogillar den gamla, så hoppa inte på mig nu.
One - U2, Mary J. Blige


Självklart ett litet boktips, bara för att.
Scott Westerfeld. En science-fiction författare, enligt bokomslaget kanske detta låter konstigt men ja. Inte Star-Wars liknade, utan lite mildare, med framtiden som inspiration förstås. En bokserie på tre böcker. Handlar om extrem-utseende fixering, svävarbrädor och en massa annan otrolig teknik som är svårt att tänka sig.
Passar Science-fiction personer och de mer vanlig roman-älskarna.
Den heter så kort som "Ful" med svensk titel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar