Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Dagens The Ark

Hej Världen!

Nu har jag fått en liten idé, med hjälp.
Jag ska köra dagens The Ark låt.
Detta är för att min vän Christoffer har kört dagens Queen låt ett bra tag nu.

Så här kommer dagens Ark-låt.
Jag börjar långt bak, på en EP-skiva från 1996. The Ark hade inte riktigt samma sound "in the old days".
Det var mer apokalyptisk rock, vilket kanske inte är så konstigt när man har en prästson i fronten.
Låten kommer från The Ark EP, som även innehåller en låt där låt-titeln är skriven baklänges då bandet en gång upptäckte hur den låten lät spelad baklänges. I denna låt Racing with the rabbits finns det faktiskt med en blockflöjt i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar