Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

För jag bara älskar söndagar

Hej Världen!
Det borde införas en ny dag i veckan, så att man har tre dagars helg i istället för två, alltså åtta dagars veckor.
Men då skulle man troligen vilja ha en till dag. Vilket dilemma.
Men söndagar är inte kul, för man vet ju att man kommer gå till skolan dagen därpå.
Dessutom har man så mycket att göra på söndagar.
Idag blev det städning, eftersom vi inte gjorde det igår. Som tur är, är det redan klart.
Så jag borde väl börja med alla läxor jag behöver fixa.
Men jag är som vanligt mycket mer sugen på att göra något kreativt. Skriva, eller måla.
Tur att jag kan göra klart mina perspektiv-målningar då. Det är ju åtminstone något kreativt.

Det blåser ute idag, så det är lite för kallt för att vara en mysig höstdag. Det blåser lite för mycket, lagom vind, typ nästan ingen alls skulle vara mer uppskattat. Jag tycker inte om att vara ute och gå när det blåser för mycket.
Lite på tal om att vara ute och gå, i natt hade jag en riktigt konstig dröm. Jag vet inte om det var flera, och jag kan inte komma ihåg ordningen helt. Det var olika saker, jag var på apoteket och köpte c-vitaminpiller av någon anledning. Jag var ute och gick för att jag skulle någon stans, men sen började jag springa istället. Väldigt fort, det var som om jag var ute och joggade fast istället sprang jag verkligen. Inte för att jag var jagad eller nåt, jag bara sprang utan att kunna stanna. Sen var det fler olika saker, men jag kan inte komma ihåg hur detta hörde ihop med allt. Det var liksom inget speciellt heller.
Natten innan hade jag också konstiga drömmar, då blev jag bland annat skjuten i huvudet vid örat, för det var typ någon form av gisslan tagning vid en massaker i en kyrka. Jag kände att jag blev skjuten, men det gjorde inte ont, och sen låg jag bara där på golvet och tittade mig omkring och funderade på vad jag skulle göra nu, om kulan verkligen hade gått långt in i huvudet, och om jag skulle dö. Det var aldrig någon mardröm, jag vaknade inte i ett ryck med ett hjärta med hög puls och var livrädd. Jag bara öppnade mina ögon, funderade en stund på min dröm, men den gjorde mig liksom ingenting.
Detta känns grymt konstigt, det är ju en dröm utan att drömma på något sätt.

Igår läste jag en bok av Johanna Thydell som heter "Ursäkta att man vill bli lite älskad". Det är hennes nya bok.
Den var riktigt bra, det tog mig nog tre timmar att läsa den. Jag tyckte om den för att den inte hade de där vanliga kapitlen som en bok brukar ha, utan det vara mera inlägg i en dagbok på ett sätt.
Den hade bra handling, och det var så snyggt gjort.
Jag läser egentligen inte ungdomsböcker längre, eftersom de oftast tråkar ut mig och är för tunna.
Jag har läst för många ungdomsböcker så det finns liksom inget som överraskar mig längre.
Jag har egentligen gett mig på vuxenböckernas värld nu, men när jag såg att det fanns en ny bok av Johanna Thydell kunde jag inte låta bli. Hon är annorlunda än andra författare och hon är bra.

Så dagens boktips till alla är denna boken.
Läs och njut. 

Jag ska nu försöka överleva denna sega söndag.
Ska åtminstone få klart två läxor jag behöver göra.
Sen får det räcka. Det finns ju kvällar i veckan man kan plugga, inte för att jag gillar det, jag är inge bra på att plugga på vardagskvällar.
Bara om jag måste lämna in något dagen därpå.
Så nu blir det att plocka undan lite grejor från skrivbordet,
ta fram mina papper och börja måla och vänta på lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar