Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Det är väl så här det är en fredagskväll 22:47

Hej Världen!
Jag är i grymt stort behov av sömn.
Men jag skulle hellre plugga ikapp allting så att jag kan softa hela helgen.
Men det kommer ju aldrig hända, istället sitter jag här och lyssnar på min Baby Boomer spellista, gråter lite och gör en ny layout till min blogg.

Just nu är det så otroligt mycket i mitt liv att det ända man vill göra är att kunna gå i ide.
Tänk vad skönt det skulle vara, jag vill bli en björn i mitt nästa liv. Tänk att vara stor, vara täckt av mysig mjuk päls(jag är övertygad om att björnar är väldigt mjuka och gosiga), och få sova typ 6 månader per år.
Annars kan man bara softa runt i skogen och käka blåbär. Inga problem!
Man kan ju alltid önska.

I helgen kommer det bli städning, i alla fall i morgon. Det är inte för att jag vill utan för att mamma bestämmer det. Jag håller med om att jag behöver städa undan lite, det är sant. Jag städade ju aldrig förra helgen när mamma var borta. Men jag känner att jag definitivt har andra prioriteringar denna helg.
Det ska bli så skönt att flytta hemifrån! Jag kommer städa om jag flyttar hemifrån, men jag kan åtminstone göra det på mina villkor och planera själv. När jag planerar något nu, kommer alltid mamma in och rubbar dom planerna. Dessutom har vi ett stort hus, vilket gör det ännu värre. Då är det mycket att städa, och mina bröder hjälper ju inte alltid till. Speciellt inte en utav dem.
Jag kommer ju heller inte få någon sovmorgon i morgon för det är lakantvättarhelg varannan helg. Det betyder att tvätten ska igång tidigt på morgonen.
Jag vill ha sovmorgon, men det får väl bli att gå upp vid 8-tiden i morgon. Då kan jag komma igång snabbt.
Äta frukost, städa undan på mitt rum, städa toan( som är min tilldelning för att jag ska få studiebidraget till mitt konto, dumma mamma), och ta ut lakanen och sen behöver jag ju bara vänta på dammsugaren.
Sen kan jag börja med min planering efter jag dammsugit.
Hoppas det blir en mysig höstdag i morgon så man kan klä sig i mys-kläder, dricka te och riktigt slappna av.
Det är lättare att plugga då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar