Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Jag kunde se ljuset, men det slocknade igen.

Ibland så känns det som att det kan fungera.
Sen så försvinner det.
Jag antar att det är så det är när man är sjuk.
Jag hatar det. Det gör det värre.
Ond cirkel? Ja.
Min dag började bra. Jag älskar att kunna trycka på snooze-knappen.
Knappt någon lektion, ett galant glos-förhör, klar på mindre än knappt två minuter.
Åkte skridskor, la mig på isen för att inte ramla och samlade upp massa snö.
Tog mig till Universitetet, föreläsning.
Upptäckte att ena ploppen till mina hörlurar ramlat. Hittade den inte.
I-landsproblem! Jag blev jättearg. Kunde inte lyssna på mer musik.
Det är vid det tillfället min dag började gå dåligt.
Sen har jag spenderat resten av kvällen med att stressa upp mig, gråtit. Försökt slappna av.
Det går inte.

Jag har aldrig lagt upp någon av mina dikter.
Kanske borde göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar