Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Mörker

       
Det är så svårt att ta sig genom dagarna ibland.
Idag, var ingen bra dag. Jag orkade inte.
Gick med tårar i ögonen till bussen, insåg att jag var tvungen att vänta i en timme och mer.
Slösade pengar, men det var ändå värt det, jag orkar inte bry mig. Det ger mig lite lycka i vardagen.
Jag kämpade hela tiden mot tårarna.
Somnade nästan på bussen.
La mig i soffan, dog för en stund, hjärtat gjorde ont.
Ångest.  
Plötsligt fick jag ett ryck. TV:n nu borta och byrån flyttad.
Det gav mig ett lugn att få städa lite.
Men nu har jag ångest för att jag inte gjort det jag ska göra.
Engelska glosor också. Fan....
Orkar inte.
Städar hellre mer. Vill skriva av mig.
Kära dagbok.....

Dagenslåtar

1 kommentar:

  1. Hoppas det ljusnar snart..det är en jobbig tid nu i februari, mörk och trist. Alla är trötta och vi får för lite ljus. Ät lite apelsiner och sov gott..Snart är det vår, då blir allt mycket lättare"" Kram Karina

    SvaraRadera