Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

På påfarten

I världen utanför regnar det idag.
I min värld är det soligt, med lite små moln. Spänningshuvudvärken och den lilla oron skymmer solen lite grann.

Men idag har jag fått beröm.
Köpt något fint.
En pennkjol och något klarorange.
En svart bred hatt som skyddar mot mycket och andra.
En sojalatte på det.
Känns fint.
Flyr åskan i stan och drar ut i vildmarken igen.

Har spenderat en kvart på en påfart nu.
Bilkö, spännande att se hur polisbilen som har bråttom ska kunna ta sig fram.

Har hunnit skriva en hel del nu.

1 kommentar:

  1. Svar: Tack så mycket för tipsen. Det var länge sedan jag gjorde cupcakes, borde nog pröva. Du får gärna tipsa mig på musik- och skrivpunkten dock. Där står det still. Haha. Och förresten så är din blogg väldigt mysig och ärlig. Jag gillar den.

    SvaraRadera