Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Matematik är det sista.....

....jag vill hålla på med just nu!

Hej världen!
Visst gjorde jag en snygg inledning där?
Jag gillar den.

Idag är jag extremt trött på skolan. Men då måste jag självklart göra ett hemprov i matte som ska lämnas in i morgon. Okej, jag kanske borde ha gjort det när det inte var så lite tid kvar till inlämning. Men jag har faktiskt haft annat att göra. Med det menas andra läxor, och lite egen tid. Man kan inte alltid vara en sån good girl. Det har jag tröttnat på.
Så om jag nu ska plugga matte, då vill jag ha musik. Men grejen är att jag tröttnat på all musik. Jag vill ha något nytt att lyssna på. Någon ny lite akustisk/independent artist man kan ha i bakgrunden. Det kan inte vara för mycket rytm, då vill man bara dansa.
Jag kan ju inte lyssna på den CD-bok jag har hemma nu, då skulle jag mest vara livrädd.
Jag lyssnar på en deckarthriller av Jo Nesbo <--(egentligen ett sånt o med streck tvärsöver), den är bra, men det är som att kolla skräckfilm, man blir rädd. Det finns skräckfilmer man kan bli rädd av, men 90% är ju bara tråkiga.....
Den heter i alla fall Pansarhjärta och är del i en serie som har karaktären Harry Hole i spetsen.

I början av denna bok ger orden en sån otrolig obehaglig känsla.
Kanske är det för att en kvinna blir mördad och man får se det ur hennes synpunkt, eller snarare känna. Det är grymt ruggigt då mördaren är en riktigt sadist, eller kanske värre än så. Dessutom säkert rejält psykiskt sjuk. Det måste man nog vara för att kunna göra någonting sådant.
Jag tänker inte berätta så mycket mer om detta.

Vill inte göra för mycket av en bokrecension av det.

Denna dag har varit väldigt seg.
Fysik
Engelska
Lunch (tidig dessutom)
Idrott
Svenska
Konstprojekt med likabehandlingsgruppen

Jag gick från skolan klockan fem och redan då var det sex timmar sen jag åt något.
Bussen går 17.38 så jag och Mimmi köpte godis och tog oss sedan till bussen.
Bussen var ju i självklar ordning sen, men på bussen hem träffade jag en underbar gammal vän vid namn Kim som man alltid har kul konversationer med.
Jag var innanför dörren vid 18.15 och stressade med att packa upp allt för mina syskon skulle få något att äta.
Snabblagade mat, åt, slapp diska och kollade TV-serie.
Nu ska här göras matte-prov och sen kanske man kan få lite sömn....
Det skulle vara skönt.
Dock skulle jag hellre skriva en novell eller dikt istället för att göra matte.
Det är roligare att vara kreativ, och jag känner mig full av idéer idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar