Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

I Anneli, te och trötthet

Hej Världen!
Jag dricker te och kollar I Anneli. I Anneli måste vara en av de bästa serierna på länge. Så grymt sjuk humor blandat med sorg. Har ni inte kollat den? Kolla!
Jag har så grymt ont i min tå. Inte heller kan jag förstå varför. Det är något fel med nageln, men det är ju fasiken inte nageltrång för sjutton! Borde jag gå till en läkare? Ja, det kanske är mitt enda val, men jag tänk om doktorn då tänker typ skära i min tå?! Det är inte okej. Jag kan operera vad som helst, men rör inte mina tår! Det känns så grymt obehagligt!
Jag njuter av en kopp te och tycker lite synd om mig själv istället. Te är det bästa som finns.
Speciellt ett underbart Rooibos med jordgubb, chili och rosépeppar. Tacka övre makter för den grymma idén.
Te är bra för att få energi, speciellt om man sockrar lite mer än behövligt ibland.
Men jag skulle behöva en bra energikälla, jag bara trött jämt.
Vad finns det för bra medel om man är trött? Promenader, mer fysisk aktivitet säger alltid mamma. Men jag har ju inte tid! Dessutom är jag psykiskt utmattad efter allt som har hänt det senaste året.

Men man blir trött av mycket. Förra veckan dog min granne Olle. Han har jag haft en ganska nära relation med sen jag var liten. Jag har ju bott i samma hus sen jag kom hem från B.B. och han och hans fru har alltid varit mina grannar. Han har blivit som en liten morfar för mig, eftersom jag aldrig haft något kontakt med min riktiga morfar. Jag vet att han var 92 och det var dags, han hade ju ändå haft pacemaker i 20år snart så det kanske var tid. Men jag tycker synd om den underbara Maj som nu blir ensam. De skulle precis flytta, men nu får hon flytta ensam. Dom var alltid så vackra tillsammans, men nu får Maj vara vacker ensam. Det kanske inte är så lätt.

Nej nu ska jag kolla på ännu en serie. Denna kväll har jag kollat på Halv åtta hos mig, chuck, sommarpratarna, I Anneli. Det får nog bli lite The L Word nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar