Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

Kyla

Hej Världen!

Det är så otroligt kallt ute, det värsta är att jag är känslig mot kyla. Det är ingen kul grej.

Som vanligt några ton plugg att göra, det kommer ju aldrig förändras.
Idag har jag gått upp och ner i humöret. Dagen började bra, sen blev det skit. Sen kändes det jävligt bra, sen blev det skit, och nu har jag ont i huvudet igen!
Denna dagen har varit konstig. Jag måste dessutom städa ikväll bara för att någon mäklare ska komma i morgon. Varför kan inte mamma säga det lite tidigare än idag? Jag har faktiskt saker jag redan har inplanerade. Eftersom jag inte var hemma i helgen är dessutom ännu mer att städa.
I morgon är det torsdag och det är en lång jobbig dag. Det ser jag inte fram emot, mest för att jag är så trött just nu. Jag lär väl börja städa så att det blir klart någon gång idag. Jag behöver sova också, det måste man ju hinna med ibland även om man inte har tid.
Tid är nog ett av världens största problem. För tid behöver man ju till allt och vi har för många saker för att passa tiden. Vad man ska göra åt något sådant är ju ett annat mysterium.
En mysig bok man kan läsa när man har tid, eller inte har tid, man kan läsa den ändå är:
Vänta, blinka av 
Gunnhild Øyehaug.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar