Ett ställe för mig att skriva ut lite av tankarna i världen. Poesi, kärlek, pluggeri. Om massa böcker och en hel del musik. Att överleva utan Arken, men också om att föra den vidare.
Du är välkommen hit. Vem du än är.

A cup of tea

Den elake mister förkylning ger sig inte.
Han har bestämt sig för att stanna,
han hade ingen lust att vara i skolan idag.
Så jag fick åka hem.
Köpte mig ingefära, två passions-frukter och en liten kick på vägen hem.
Drack kicken, kanske funkade, frukt är ju bra. Saltåkvarns frukt är säkert ännu bättre.
Gjorde soppa med chili, vitlök och ingefära i.
Blev läskigt god, säkert läskig för mister f också.
Vi kör på det tunga artilleriet. Massa te, nu mera te och läsning.
Behöver sova.
Mitt huvud sprängs snart, nacken gör ont, halsen kliar, jag är febrig, hela halsen är svullen och det känns från utsidan.
Jag ska till skolan i morgon.
Måste.
Har möte, möte, idrott jag inte kan vara med på, mister f gillar idrott, får då kan han röra på sig och det vill inte jag.
Skippar idrotten, gör troligtvis ett svenska-prov istället. Sen ska jag försöka förstå mig på all denna matten några dumma matematiker genom historiens gång kom på för att plåga efterkommande generationer. Tack för den!

Man kanske bara ska vira in sig i något och gömma sig.
Som musen som finns på min mugg.
Packad mus, Lasse Åberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar